Sunday 11 January 2015

Sambal sotong kering dan menu makan malam

Assalamualaikum dan selamat petang semua..

Petang2 nie korang buat apa??

Saya baru je siap masak untuk makan ptg..hihi..sebabkan pagi td dah makan benda berat..so menu nie ku masak untuk makan ptg la..

Sambal sotong nie memang peberet en somi la..kalau korang duduk area shah alam..dekat pasar borong matahari memang banyak la..hihi...sbb dia memang rendam siap2..so balik leh terus masak jerk..xyah nak rendam2 lagi..

Saya masak simple2..malas nak lama2 kat dapur..

Ok banyak lak cakapkan..nie saya share resepinya..

1.2 ekor Sotong basah di potong dadu
2.2 biji bawang besar(diracik)
3.2 ulas bawang putih (diracik)
4.15-20 biji Cili kering (dibland)
5.setengah cawan air asam jawa
6.gula dan garam

Cara-caranya
1.Bawang merah,bawang putih ditumis sehingga layu..
2.masukkan sotong tadi..
3.masukkan cili kisar
4.tambah air sedikit
5.biar menggelegak
6.tunggu sampai kering sedikit masukkan air asam jawa..
7.masukkan gula dan garam
8.tunggu kering sedikit dan rasa
9.boleh la dihidangkan

Menu lain
Sambal tomato
Sup sayur
Ulam
Telor dadar

Ok selamat mencuba

       Saya pengedar sah shaklee
               Sid:1102955
          Tel no:0123354834
         Fb:nurazimah mohamad

Dapatkan harga terbaik dari saya

No comments:

Post a Comment