Friday 27 February 2015

B-complex & Vita lea bantu Hamil

Assalamualaikum..

Alhamdulillah saya nak share dengan korang semua berita gembira yang saya dapat sabtu lepas..dari last week nak share..tp tak yakin sepenuhnya lagi..lepas jumpa doc dan scan alhamdulillah rezeki yang tak diduga..Hari ni saya dah yakin dengan keputusan dan berani untuk berkongsi..

Al kisahnya saya nie seorang wanita..ibu muda(muda kerrr) yang tak pernah dapat haid yang teratur..maksudnya saya punya cycle haid saya panjang..tak macam org lain 27-28 hari..saya tak pernah merasa..dari anak dara lg..cycle haid saya antara 35-38 hari..sangat2 susah untuk merancang nak hamil..betul x..sebab saya tak tahu bila waktu subur..saya pernah jumpa doc jugak..doc cakap normal ada jugak yg bermasalah seperti saya..alhamdulillah saya xdak masalah  cyst atau pn febroid..masalah hormon saya jerk..

Saya amalkan vita lea dan b-complex nie hampir 3 bulan..setiap hari saya ambil pada masa yang sama..maksudnya saya ambik setiap hari pada pukul 10.30 pg..kadang2 terlewat jugak dari jam tu..

Saya tak pernah pn terfikir yang saya akan mengandung lagi..sbb anak sulung baru je setahun sepuluh bulan..tp saya tetap bersyukur dengan rezeki Allah yang kedua nie..

Sebelum bangun tidur saya sebenarnya mimpi..saya buat upt dan naik double line..saya pn xtau mcm mana..secara spontan bangun terus capai upt.(memang ada kat umah) dan test..terus naik double lain..masa tu terfikir aku nie masih bermimpi kah..hahaha..tak percaya jugak..terus whatsapp adik ipar..dia cakap kak ada la tu..naik double line..

Esok ya saya buat lg sekali..dan sama jugak naik double lain..so saya buat keputusan 25hb nak pg check doc..sebab mcm kes anak sulung dlu..saya xboleh ikut tarikh period sebab period xteratur..perkembangan baby dan due kena ikut scan..

Kalau ikut tarikh period saya dah 10minggu..tp ikut scan baru 4minggu..nasib baik doc cakap normal perkembangan baby ikut scan..

Lg 3 minggu pg lagi scan untuk dapatkan tarikh due yang tepat..kalau ikutkan tarikh period due jatuh 25/9 (hari raya haji kedua)..ikut scan 1/11 jauh tak beza..xpe la..ape2 pn janji baby membesar dengan sihat..

Dalam kandungan vita lea dan b-complex mengandungi asid folik 200mg..memang untuk keperluan yang merancang untuk hamil..ingat ye 3 bulan sebelum hamil korang kena ambik 200mg asid folik..untuk membantu perkembangan baby..

So ambik vita lea sebiji dan b-complex sebiji dah complete 400mg setiap hari

Ini jugak dengan izin Allah..rezeki dari dia..dan inilah rezeki yang sangat berharga..

Tapi tak salah kita mencuba..

Nak dapatkan
Boleh hubungi saya
Untuk respon yang cepat
Whatsapp
012-3354834
Emma
Sid shaklee
1002955

Nak beli on9 pn boleh sila ke esell saya di sebelah kanan blog..

No comments:

Post a Comment